Bij een Vertrouwenspersoon staat luisteren centraal. In mijn rol als vertrouwenspersoon begrijp ik dat een goed luisterend oor de basis vormt voor het bieden van ondersteuning. Het is een essentiële voorwaarde om effectief te zijn in dit werk.
Daarnaast is het van groot belang om op de hoogte te zijn van de opties die een werknemer heeft wanneer deze te maken heeft met ongewenst gedrag op het werk.
Vanaf 2024 zijn de eisen voor bedrijven om een goed psycho-sociaal werkklimaat te creëren aangescherpt, ik sta klaar om te helpen bij het naleven van deze verplichtingen.
Welke taken heeft een Vertrouwenspersoon
Een externe vertrouwenspersoon adviseert de melders en de organisaties wanneer er sprake is van ongewenst gedrag. Deze rol omvat 3 hoofdtaken:
Wat kan ik voor jou doen
Samen met een melder van ongewenst gedrag bekijk ik de situatie en bespreken we de mogelijkheden. Als melder behoud je de regie, en de gesprekken blijven vertrouwelijk, tenzij er sprake is van een strafbaar feit. Samen kijken we naar oplossingen via informele of formele wegen, waarbij de melder de controle houdt over keuzes en het proces.
Neem contact op via mail of telefoon om te verkennen op welke manier ik jou:
Vul je naam en e-mailadres in als je de tweemaandelijkse nieuwsbrief wilt ontvangen.
Family Matters
Koeweg 17
8084 PN 't Harde
06-20533262
info@gretaschepens.nl
www.gretaschepens.nl
Webdesign/webdevelopment:
Birdhouse Solutions